مذاكرات ایران و 1+5 پشت درهای بسته آغاز شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس اعلام مقام های وزارت امور خارجه روسیه، انتظار می رود دور نخست مذاكرات به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و كاترین اشتون رییس گروه 1+5 به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیم ساعت به طور انجامد.

بنا بر اعلام مقام های وزارت امور خارجه روسیه، همچنین قرار است مایكل مان سخنگوی كاترین اشتون پس از پایان این دور (12 به وقت تهران) در جمع خبرنگاران حاضر و به پرسش ها پاسخ دهد.

پیش از این نیز اعلام شده بود كه گروه های مذاكره كننده در نشست مسكو هر گونه تماس با نمایندگان رسانه های جمعی را رد كرده اند.

این موضوع، ناخشنودی 300 خبرنگار حاضر در محل را موجب شده و ابراز می دارند كه این سطح از كنترل رسانه ای را نسبت به دورهای قبلی مذاكرات در استانبول و بغداد نداشته اند.

خبرنگاران در ابتدای نشست به صورت ویدئو كنفرانس تنها تصویر جلسه را داشتند كه پس از مدتی قطع شد.

ایران و گروه 1+5 متشكل از آمریكا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به اضافه آلمان پیش از این چند دوره مذاكره مرتبط با برنامه هسته ای ایران را در استانبول و بغداد برگزار كرده اند.

در آخرین دور مذاكرات، گروه جمهوری اسلامی ایران بسته ای متشكل از پنج محور را به طرف مقابل ارایه داد و مقرر شد كه دو طرف در نشست مسكو درباره آن با یكدیگر گفت و گو كنند.

اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در آخرین تماس تلفنی خود با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح كرد كه در مذاكرات مسكو، بسته پیشنهادی تهران مورد بحث قرار می گیرد.

تصمیم برای برگزاری دور جدید نشست كشورمان و گروه 1+5 در مسكو در نشست قبلی طرفین در بغداد اتخاذ شد.

تهران در چند دور مذاكرات انجام شده، براساس صلح آمیز بودن فعالیت های اتمی و اعتماد سازی خود، اعلام كرده از حقوق هسته ای چشم پوشی نخواهد كرد.

اروپام/2016**2240**2242**518**1516





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: